<< Ga terug

Wateroverlast Gezondheidscentrum Heerde

Advertorial

Wateroverlast Gezondheidscentrum Heerde

HEERDE- Een kapotte boiler in een opslagruimte van Fysiotherapeutisch Centrum Heerde zorgde donderdag 29 augustus voor flinke wateroverlast. Het water stroomde van de op de tweede verdieping gevestigde fysiopraktijk via het plafond naar de ondergelegen verdiepingen. Vooral de huisartsenpraktijk werd zwaar getroffen. In de apotheek op de begane grond bleef de schade beperkt. Door de waterlekkage waren fysiotherapeuten en huisartsen enige uren niet of moeilijk bereikbaar op hun vaste telefoonnummers. Niet-dringende afspraken werden die dag verplaatst. Dringende afspraken gingen wel gewoon door en ook het telefoonnummer van de huisartsen voor spoedgevallen en levensbedreigende situaties bleef gewoon bereikbaar. Gevaarlijke situaties hebben zich niet voorgedaan en de dienstverlening is geen moment in gevaar geweest. Het calamiteitenplan hoefde daarom niet in werking te treden.

Gezien het vele water is de lekkage waarschijnlijk op woensdagavond ontstaan. Het werd donderdag om 7.30 uur ontdekt door Erna Sellis, fysiotherapie-assistente bij Fysiotherapeutisch Centrum Heerde. “Ik zag de vloer spiegelen en ik hoorde water stromen. Mijn eerste gedachte was de hoofdkraan. Die heb ik direct dichtgedraaid. Daarna ben ik mensen gaan waarschuwen. Een van die mensen was praktijkeigenaar Michiel Treffers. “We hebben direct professionele hulp ingeschakeld voor het wegzuigen van het water. Die waren binnen twee uur aan het werk. Omdat we geen behandelruimtes meer hadden, zijn een aantal afspraken verzet naar de volgende dag. Dringende gevallen hebben we diezelfde dag geholpen. Het is nu wachten tot alles droog is. Het vocht moet eerst uit het hele gebouw. Dat doen we met behulp van speciale vochtvreters. Daarna wordt de schade opgenomen en hersteld. Denk aan plafonds, wanden, stukken vloeren maar ook aan elektraleidingen, plinten en kasten. Dat zal het nodige gedoe geven hoewel we natuurlijk proberen de overlast voor onze cliënten zo veel mogelijk te beperken.” Hoe de boiler is stukgegaan, weet hij niet. “In april is de boiler nog nagekeken en is er onderhoud geweest.” De FysioSport oefenzaal heeft geen waterschade opgelopen. “Het Gezondheidscentrum staat een beetje scheef waardoor het water vooral naar rechts stroomde, naar onze behandelruimtes.”

Bij de huisartsen was de ravage het grootst. Huisarts Martin Luiting: “De rechterzijde van de verdieping stond blank, evenals de back- en front office. Het water stroomde uit de plafonds en het merendeel van de telefoons en computers werkten niet meer. Onze spoedlijn werkte wel maar cliënten die ons via het normale nummer niet konden bereiken, belden nu daar naar toe. Daar waren we eerlijk gezegd niet zo blij mee. Dat telefoonnummer is alleen bedoeld voor spoedgevallen. Verder kwamen mensen langs omdat ze ons niet konden bereiken. Dat gaf de nodige drukte en maakte dat de ochtend wat rommelig verliep. Er zijn echter geen gevaarlijke situaties ontstaan, niemands gezondheid is in gevaar geweest. Omdat alleen de ruimtes in de linkervleugel droog waren, hebben we volgens de weekendregeling gewerkt. Alleen dringende afspraken gingen door. Onze medewerkers hebben bergen werk verzet en het merendeel van de cliënten reageerde begripvol. Evenals onze leveranciers. Zo hadden we bijvoorbeeld binnen 24 uur andere computers. Het was mooi om te zien hoe iedereen zich inzette. Dat waardeer ik enorm. De samenwerking was echt perfect. Ook met de collega’s van boven en beneden.



Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Like ons ook op Facebook!

Ontworpen door BCO Reclameburo